Jak to funguje?

Tyto systémy byly převzaty od HPLB jakožto prověřené a hráči snadno tolerovatelné. Je to z důvodu kooperace mezi organizátorskými skupinami, pro tvoření větších společných akcí a aby se hráči nemuseli nic přeučovat, kdyby jeli na larp jinam, než jsou zvyklí.
Podrobný popis jak to funguje v praxi a čeho se vyvarovat, si můžete přečíst na jejich stránkách v sekci Mechaniky na LARPu.

Pro lenochy zjednodušená verze níže. (Ale stejně si to budete muset přečíst celé..)

Kouzlení všeobecně

Jako hráč pro úspěšné kouzlení potřebujete hůlku, správně vyřčenou formuli, dobře zahranou intenzitu kouzla a jeho směr.

Každý kouzelník potřebuje ke kouzlení (svou) hůlku a to platí pro každého hráče.
Pokud nedáte jinému hráči jasně najevo, že kouzlíte, nepostřehne to a nemůže na to reagovat. Proto neverbální nebo bezhůlkové kouzlení bude patřit pouze některým CP a ty to budou vynahrazovat jiným upozorněním (hlasitým slovem, monstrózním gestem, jiným předmětem atd., zkrátka – poznáte to).
Nezáleží na tom, jestli vaše hůlka umí svítit nebo je jen krásná. A my víme, že každá je krásná. Pokud můžete, používejte bliknutí světýlkem. Je to další vjem pro hráče, aby pochopil, že se něco děje.

Kouzelné formule musí být vyřčeny správně, zřetelně a nahlas. To je potřeba k tomu, aby spoluhráč pochopil, co má dělat. Když se přežbleptnete, kouzlo selže.

Intenzita kouzla se udává pohybem těla. Jinou intenzitu bude mít kouzlo, nad kterým jen lehce kývnete hůlkou (patrně se skoro nic nestane), a jinou bude mít, když do něj zapojíte zápěstí, loket, celou ruku nebo i pohyb trupem.

A směr kouzla je tam, kam ukazuje hůlka a to i v rámci kouzlení na tělo. Viz příklad s Expelliarmem z HPLB: "Pokud volám Expelliarmus a mířím na nohy nebo na hlavu, hůlka pravděpodobně zůstane v ruce. "

Lístečkový systém

Opět přebraný system od HPLB a je parádní.
Ve zkratce to znamená, že napíšete na lísteček – papírek jméno kouzla a jeho efekt (aby hráč věděl, co má zahrát) a ten pak dostanete k očarovanému. Ať už mu jej předáte nebo po něm jen hodíte. Jako postava nemusí vědět, odkud kouzlo přišlo, ale jako hráč má právo se to později dozvědět.

Pro přehlednost doporučujeme lísteček napsat do třech odstavečků. Nadpis (jméno kouzla), popis (co má hráč dělat – udělat) a doba trvání.

Správě by se měl lístečkový systém uplatňovat u každého kouzla, ať už krátkodobého nebo dlouhodobého. V praxi se ale ukázalo, že hráči jsou ochotni reagovat i bez něj (pokud znají efekt), což dodává celému larpu dobrou atmosféru a hladký průběh.
V případě například vymyšlených žertovných kouzel ale bude třeba dodat lísteček s popisem toho co má dělat, jinak se kouzlo prostě nepovede.

Krátkodobá kouzla

Jde o typ kouzel, která trvají okamžik a při hře bývají sesílaná nejčastěji, proto je důležité znát jejich efekty. Nejvíc zde patří takzvaná soubojová kouzla (např. Expelliarmus, Mdloby na tebe, Protego), ale i kouzla do běžného použití jako Accio, Reparifors, Reparo, Finite atd. Kouzla, která použít a jak zahrát jejich efekt najdete v Seznamu používaných kouzel

Dlouhodobá kouzla

U těchto kouzel se vytváří efekt, který trvá nějaký delší vymezený čas, a je nutné, aby jej očarovaný hrál nějakou dobu, i když začarování je jednorázové. Zde se používá lístečkový systém. Patři zde například Immobilus, Salvio Hexia, Žihadlová kletba atd.
Více opět v Seznamu používaných kouzel.

 

Lektvary

Další ze způsobů, jak magicky někoho ovlivnit. Opět se používá lístečkový systém a je důležité mít připravené i věci, které dotáhnou efekt k realitě. Pokud chcete, aby někdo vypil lektvar, který mu zbarví kůži na modro, tak krom samotného lektvaru mějte připravenou modrou barvu na tělo. Na rozlišení pozitivního nebo negativního efektu je i dobré lektvary ochutit. Na pozitivní efekt neutrální až sladkou chutí, negativní efekt slanou, kyselou nebo hořkou příchutí. Výraz v obličeji po vypití taky stojí za zhlédnutí.
Pokud budete lektvarizovat často, je dobré mít vlastní zásoby těchto surovin. Pokud budete přidávat někomu lektvary do pití natajno, rozmyslete si, co do čeho lijete, aby to dotyčný poznal. Pokud nalijete slaný roztok do slaďoučké limonády, je možné, že to dotyčný ani nepozná, a tím pádem lektvar selže. Stejně tak sladký lektvar do sladkého. ("Jak to mám wtf poznat?!")

Zakázané kletby

Tak na to ani nemyslete. Cruciatus, Imperio a Adava Kedavra. Kdo je nezná, pročíst ZDE.
Ale předpokládáme, že všichni znají. Trest za používání těchto kleteb byl osvěžující pobyt v Azkabanu – osvěžující pro mozkomory.
Pokud vaše postava tato kouzla použije, orgové se to neherně stejně dozví, jakoby vás hlídalo ministerstvo kouzel, a vaší postavu pak čeká ať už opravdu zahrané nebo jen příběhové soudní řízení.
Jsme ochotni tahle kouzla povolit jen v případě, že se před hrou VŠICHNI hráči shodnou na tom, že s nimi chtějí hrát. Pak si ale nestěžujte na to, když je na vás někdo použije, vy se budete muset svíjet na podlaze v bolestech a nakonec vaše postava stejně umře.
Btw. Nejde je žádným způsobem vykrýt nebo být proti nim odolný. Jedině se v okamžiku zakouzlení celý schovat za nějaký pevný objekt jako u jiných kouzel.

 

Souboje

image image image

Souboje kouzelníků

Pravidlo 1 – Neverbální kouzlení neexistuje.
Ten na koho v souboji kouzlíš o tom musí vždycky vědět, aby mohl reagovat. Žádné kouzlení do zad, jinak protihráč nebude vědět, že má reagovat.

Pravidlo 2 – Neverbální kouzlení v souboji neexistuje. (Abyste si to zapamatovali).
Při souboji se kouzelné formule řvou, kdo je rychlejší, je prostě rychlejší.
V podstatě stačí jeden úspěšný zásah.
Proti kouzlu nepřítele je možné se ukrýt za nějaký pevný objekt – roh, stěna, strom atd.

Vykrývání kouzel – Soubojová kouzla (a případně i některá jiná) lze vykrývat.
Když vidím, že se na mě někdo chystá kouzlit, automaticky už můžu pozvednout hůlku směrem k němu a zakouzlit Protego. Vyřknutím formule, mávnout–bliknout, hůlkou. V ten okamžik jste krytí. Pokud protihráč nic nezakouzlí a jen vás škádlí, nic se nestane. V tu chvíli doporučujeme mu do obličeje vpálit Reducto.
Pokud na sebe zakouzlí dva lidi naráz, efekty se nesrazí, ale projdou kolem sebe a dopadnou na kouzleného (jako v šermu sousek).

Při větších bitvách se pro přehlednost zásahů budou používat pěnové míčky.
Je to pomůcka, která jednoznačně pomáhá tento chaos řídit.
(*Jééb míčkem do tebe odněkud – něco tě zasáhlo, otočíš se odkud to přiletělo a poslechneš si, co to bylo.)





Souboje s monstry

Každé monstrum bude specifické. Na některá nebudou fungovat klasická soubojová kouzla, ale půjde je zabít různými způsoby. Vše se dočtete v bestiáři před hrou.

 

Fotoarchivní přehlídka

hustá fotka
hustá fotka
hustá fotka
zde bude hustá fotka